Integritets Policy

Vilka vi är

Vår webbplatsadress är: https://sjosakerhet.se och vår webbutik https://butik.sjosakerhet.se

HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information.

SAMMANFATTNING AV VÅR INFORMATIONSHANTERING

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig. Beställer du till ditt jobb eller sommarställe behöver vi inte ens veta var du bor.

Vill du beställa mot faktura så måste vår sammarbetspartner Payson ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.

När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Payson  sköter kortbetalningar via oss fungerar även att betala med Swish.

Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Här kommer en mer detaljerad beskrivning.

VILKA SYSTEM HAMNAR DINA UPPGIFTER I?

När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig.

Woocommers

Vi använder ett system för vår webshop som heter woocommers. Vår databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlat i Loopia. När du lägger en beställning på https:/butik.sjosakerhet.se så gör du det i affärssystemet Woocommerce.

Din beställning hamnar då i en databas hos Loopia som vi och Loopias tekniker har tillgång till. Loopia förvarar informationen åt oss men behandlar den inte på något sätt utan vår tillåtelse och att vi begär det.
I beställningen finns information om vilka produkter (exempelvis Flytväst eller Flytoveraller) du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om kreditkort, personnummer eller liknande), den adress vi ska skicka varorna till.

Det är från SjösäkerhetService AB (in**@sj*********.se) du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order.

Om du gör byten eller skickar tillbaka varor till så brukar vi notera det i Woocommers. En sådan notis kan exempelvis se ut så här:

170918: Kund vill byta till svart  flytväst

Har kan vi också spara och lägga in mailkonversationer koppade till beställning och byten.

Vi skriver aldrig någon personlig information i notisfältet utan bara sådant som är relaterat till beställningen.

PAYSON (Visa och MasterCard), internetbank, swish och faktura.)

När du kommer till kassan så måste du betala för dina varor. Där kan du välja mellan flera olika betalsätt. Beroende på betalsätt så kommer en extern betalningsfömedlare att be om information om ditt köp.

Woocommers

När din beställning gått igenom skickas den till vårt affärssystem. Vi använder ett Woocommers affärssystem för att knyta ihop lager, bokföring och logistik. Det är bara vi och kundansvariga som har tillgång till systemet och ingen bearbetar dina uppgifter utom vi.

DINA KUNDMAIL

Vi använder in**@sj*********.se för vår kundservice mail. När du mailar till in**@sj*********.se är det alltså Sjösäkerhets e-posttjänst vi använder. Normalt sett raderar vi inkomna mail senast 2-3 månader efter att vi mottagit dom. Behöver vi spara någon information så lägger vi över den informationen i Woocommers.

DATASKYDDSANSVARIG HOS SJÖSÄKERHETSERVICE?

Vår VD är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbear information.  Vill du ha kontakt så maila in**@sj*********.se

HUR ANVÄNDER VI DEN HÄR INFORMATIONEN?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig. Vill du inte ha information från oss så kan du enkelt via en länk informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen.

VARFÖR SPARAR VI INFORMATION?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten. Du kan skapa konto på https://butik.sjosakerhet.se/my-account/ och se dina tidigare beställningar.

COOKIES

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.

Vi använder dessutom Googles tjänster “Google Analytics” och “Google Remarketing”. Även dessa tjänster använder Cookies. Här kan du läser mer om vad det betyder för dig.

INFORMATION TILL ANDRA AKTÖRER

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.

TA BORT DIN INFORMATION FRÅN VÅR DATABAS

Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.

Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på in**@sj*********.se

Så nu hoppas jag att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsätta handla dina sjösäkerhetsprodukter hos oss 🙂